calamist امنیت اسلامی مازندران شورای اسلامی

calamist: امنیت اسلامی مازندران شورای اسلامی روستاهای مازندران نگاهی گذرا رویدادهای خبری رویدادهای مازندران

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی زالو صفت نیستیم / مردم

کاندیدای رقیب روحانی که در مناظره ها برافروخته شده است بود و به هر دری می زد که بتواند خودش را ثابت کند و در مسابقه با حجت الاسلام رئیسی خویش را کاندیدای مهم ا

زالو صفت نیستیم / مردم

مردم : زالو صفت نیستیم

عبارات مهم : ایران

کاندیدای رقیب روحانی که در مناظره ها برافروخته شده است بود و به هر دری می زد که بتواند خودش را ثابت کند و در مسابقه با حجت الاسلام رئیسی خویش را کاندیدای مهم اصولگرایی بنامد، اکنون در ادامه مسابقه هایش یک استراتژی خاص را در پیش گرفته است.

زالو صفت نیستیم / مردم

او در نخستین مناظره اش، اینطور به مخاطب القا کرد که روحانی و امثال او از میان قشر چهار درصدی هستند که جهت 96 درصد مردم تعیین وظیفه می کنند. او گفت آن چهار درصدی که تا به حال از منزل ولنجک بیرون نیامده اند، حق دارند از اطراف ارزش بی خبر باشند!

این نامزد اصولگرا درگفتگوی تلویزیونی اش با مردم نیز این بخش از مردم را زالوصفتانی دانست که خون می مکند و سپس ادامه داد: ” به امید خدا و به کمک مردم جلوی این گروه اقلیت می ایستیم و مالیات را عادلانه می کنیم و جلوی فرار مالیات ها را می گیریم و به فضای کسب و کار رونق خواهیم داد.”

کاندیدای رقیب روحانی که در مناظره ها برافروخته شده است بود و به هر دری می زد که بتواند خودش را ثابت کند و در مسابقه با حجت الاسلام رئیسی خویش را کاندیدای مهم ا

این کاندیدا مرتب به دنبال تقسیم بندی مردم به دو گروه 96 درصد و چهار درصد است.رانت خواران را در طبقه آن چهار درصد قرار داده و حسن روحانی را نیز حامی این قشر معرفی می کند.

کاندیدای رقیب روحانی در حالی از چهاردرصد زالو صفت (!) نام می برد که با یک حساب سرانگشتی اگر جمعیت کشور عزیزمان ایران را 80 میلیون فرض بگیریم! حرف او به معنای آن است که در کشور سه تا چهار میلیون نفر زالوصفت داریم!

***

اعتراض مردم

زالو صفت نیستیم / مردم

یک توهین آشکار به بخشی از مردم!

تا جایی که این روزها در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بعضی از اقشار پردرآمد جامعه به گفته این نامزد ریاست جمهوری اعتراض کرده اند! شاید شما هم در شبکه های اجتماعی، تصویر آن راننده بنزی را که بر روی ماشین خود نوشته است: “به خدا ما جزو چهاردرصد زالو صفت نیستیم! ۵0 ساله کارخونه داریم.” دیده باشید! تاکید مکرر این کاندیدا در روز مناظره بر تقسیم بندی جامعه به دو طبقه 96 درصدی و چهار درصدی و تلاش جهت آنکه حسن روحانی و اسحاق جهانگیری را نماینده آن چهار درصد بداند به حدی بود که روحانی در همان مناظره خطاب به این کاندیدا اعلام کرد که آیا می خواهید جامعه را به دو بخش فقیر و غنی تقسیم بندی کنید!

**

تیتر شاه و گدا یادتان هست؟

کاندیدای رقیب روحانی که در مناظره ها برافروخته شده است بود و به هر دری می زد که بتواند خودش را ثابت کند و در مسابقه با حجت الاسلام رئیسی خویش را کاندیدای مهم ا

تقسیم بندی جامعه به دو طبقه کارگر و سلطه گر که زیاد ریشه در عقاید کمونیستی دارد در حالی است که طرفداران این کاندیدای اصولگرا از ماه ها قبل (پیش از فوت آیت الله ها شمی) که در مجله همشهری ماه آن طرح معروف را که در آن، دستان آیت اله ها شمی از بنز معروفش بیرون آمده تا به دختر فرزند ای فقیر پول بدهد، با تیتر ” شاه و گدا ” به چاپ رساندند، به دنبال آن بودند.

و اکنون از دید آنها 96 درصد جامعه مظلوم و همان گدایان هستند و چهار درصد بقیه، شاهان و البته زالو صفتانی که خون مردم را می مکند. این نامزد اصولگرا اعتقاد است که 96 درصد مردم مالیات می دهند و نمی توانند از وام های کلان بهره ببرند و رانت داشته باشند و چهار درصد باقی، از تمام این امکانات بهره می جویند. این کاندیدای جناح راست اکنون جنبش 96 درصدی به راه انداخته است و خود را نامزد 96 درصد مردم می داند و به تقلید از جنبش 99 درصدی وال استریت آمریکا تلاش دارد خود را یاور محرومین و دشمن اشرافیگری معرفی کند.

**

زالو صفت نیستیم / مردم

تقلید از وال استریت

جنبش ” وال استریت را اشغال کنید”، متاثر از اوضاع نامساعد چند سال پیش آمریکاست که به سرعت در میان بعضی گروه های سیاسی – اجتماعی جا باز کرد. نخستین نشانه ظهور این جنبش به زمانی باز می گردد که تعدادی از فعالان حقوق اجتماعی در برابر ساختمان بورس اوراق بهادار نیویورک در خیایان وال استریت تجمع و اعلام کردند تا زمانی که به خواسته هایشان پیگیری نشود، به تجمع خود آخر نخواهند داد؛ خواسته هایی که از بیمه تامین اجتماعی بود تا آخر بخشیدن به جنگ های آمریکا در دنیا و ایجاد شغل جهت جوانان.

مردم آمریکا آن موقع نام جنبش خود را جنبش 99 درصدی نیز نامیدند. به این معنا که آنها در واقع به حاکمیت اقلیت یک درصدی بر اکثریت 99 درصدی معترض هستند؛ اقلیتی که مالیات و پول مردم آمریکا را هزینه کارها اقتصادی شخصی یا جنگ های خاورمیانه کردند!اکنون در کشور عزیزمان ایران نیز نامزد اصولگرا و رقیب حسن روحانی به کپی برداری از آن جنبش پرداخته و با به راه انداختن جنبش 96 درصدی (!) که البته رقمی من درآوردی است (!) خود را حامی قشر 96 درصدی مظلومان و مستضعفان جامعه می داند.

**

سیاه نمایی

جواد میری جامعه شناس سیاسی راجع به اینکه آیا این نامزد اصولگرا تا این حد بر تقسیم جامعه به 96 درصد و چهار درصد تاکید دارد، به آفتاب یزد گفت: “اینکه در مسابقه های انتخاباتی شانتاژ کرده و از روش های متفاوت دیالوگی بهره برده تا رقیب را مغلوب کنیم روشی است که در همه جای دنیا وجود دارد. بنابراین فی نفسه این شانتاژها بد نیست. “

وی افزود:” ولی بیایید اینگونه فکر کنیم که آیا اساسا اگر جامعه ما تبدیل به 96 درصد فقیر و چهار درصد غنی شده است است و یک نامزد ریاست جمهوری این عنوان را به طور علنی مطرح می کند نباید این پرسش جهت مان پیش آید که بعد جمهوری اسلامی در این چهار دهه چه کرده است؟ با استناد به حرف های این کاندیدا باید بگوییم نظامی که قرار بود با فساد و بی عدالتی مبارزه کرده و فاصله بین کاخ نشین و کوخ نشین را کم کند، در این 40 سال نه تنها نتوانسته چنین کند بلکه آن راتشدید کرده هست. “

وی ادامه داد:” حرف های این کاندیدا به این معناست که هر مدیر جمهور دیگری هم در این ساختار فعلی روی کار بیاید نمی تواند تغییری در این میزان 96 درصد و چهار درصد ایجاد بکند. بعد آنچه که این نامزد ریاست جمهوری می گوید یا سیاه نمایی است یا یک فاجعه ملی. “

وی ادامه داد: “صحبت های این کاندیدای اصولگرا به معنای آن است که ما شکاف طبقاتی را گسترش داده ایم! البته واقعیت جامعه این است که در کشور عزیزمان ایران به علت عدم شفافیت در پرسشها مالی و مالیاتی و عدم تقسیم عادلانه ثروت و منزلت در جامعه، جامعه کشور عزیزمان ایران بسیار نحیف شده است است و این جامعه، مرتب جامعه فقیرتری می شود و این روند اگر ادامه داشته باشد کشور را با دشواری روبه رو می کند. “

**

اگر تبلیغاتی است که هیچ…

میری اضافه کرد: “اما اگر این نامزد از این منظر جامعه شناسی هم صحبت کرده باشد باید بگوییم که رقم 96 درصد درست نیست، اگر حاشیه نشینان شهرهای بزرگ و کم درآمدها را در نظر بگیریم باید بگوییم اوضاع 40درصد به 60 درصد است! واقعیت دیگری که این کاندیدا پنهان کرده، این مسئله است که چه سیاست هایی در نظام جمهوری اسلامی موجب شده است که طبقه متوسط، ضعیف و نحیف شود؟”

وی گفت: “اینکه صحبت از تقسیم جامعه به دو دسته 96 درصد و چهار درصد صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته باشد ایرادی ندارد ولی پیامدهای منفی ای که می تواند این نوع نگرش ها (البته نه در آن بازی تبلیغاتی بلکه در بازی سیاست گذاری های جامعه ما) داشته باشد این است که ناگهان سیاست های پوپولیستی در جامعه شدت یافتن شود. با زیاد کردن این نگاه پوپولیستی است که اساسا جامعه به این باور می رسد که اگر سرمایه در جامعه رشد پیدا کند یک اتفاق منفی رخ داده؛ به عبارتی اجتماع، ثروت را عنوان ناپسندی می داند در حالیکه سرمایه داری هنگامی که که در خدمت جامعه قرار بگیرد مناسبات اجتماعی را تقویت می کند، مناسبات فرهنگی نیز اصلاح می یابد و این باعث پویایی جامعه می شود.”

وی افزود:” اینکه ما از ادبیات پوپولیستی جهت تخریب حریف استفاده کنیم اگر به صرف بستر تبلیغاتی باشد ایرادی ندارد ولی مسلما ما در جامعه 96 درصد فقیر و یا چهار درصد غنی نداریم! “میری اضافه کرد:” واقعیت را نباید انکار کرد که شکاف طبقاتی در جامعه ما در حال شدت یافتن است ولی از قضا کسانی که از لحاظ فکری به این نامزد اصولگرا وابسته هستند در این شدت یافتن شکاف طبقاتی و تخریب، نقش موثری داشتند. ” جواد میری ادامه داد: «هنوز در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران این پرسش است که آیا علیرغم آلودگی های تهران، برج سازی ها استمرار دارد و یا در کریدور غرب به شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران و منطقه ای مثل شهید خرازی (شهدای خلیج فارس) در کنار آن دریاچه قشنگ که به عنوان تفرجگاه عمومی کشور عزیزمان ایران تعبیه شده است است آن فضای سبز، تبدیل به محلی جهت عده ای خاص شده است و چه زد و بندهایی در آن بوده است.»

**

زالو صفت اند؟

این جامعه شناس راجع به اینکه” هنگامی که این کاندیدای اصولگرا به چهار درصد کشور زالو صفت گفته هست؛ آیا آن را می توان اهانت به بخشی از مردم دانست؟” پاسخ داد: «این نگرش و استفاده از این واژه ناشی از همان نگرش غلط، بد دانستن سرمایه هست. بسیاری از شعارهای اول انقلاب نیز ناشی از همین نگرش منفور دانستن سرمایه داری بود. البته اگر سرمایه داری به نوعی باشد که شکاف طبقاتی ایجاد کند، طبیعتا می تواند جنبه منفی داشته باشد ولی سرمایه داری های تلفیقی با ساختارهای سوسیال دموکراسی یک نوع شیوه سرمایه گذاری با بهره گیری از روش های عدالت محورانه است که در سوئد، ایسلند، دانمارک و… وجود دارد. در این کشورها سرمایه در خدمت جامعه هست. آن سرمایه ای که در خدمت جامعه است و احیای جامعه را انجام دهد، نیاز ماست و هرگز زالو صفتانه نیست! یکی از لازمه های اجتماع مقاوم جامعه ای است که در آن سرمایه تولید شود.»

وی افزود: «بهتر است در جامعه ای که خیلی ضعیف است و از قضا کارآفرینی در آن نقش مهمی ندارد، به این گروه از جامعه توهین نکنیم و آن معدود کارآفرینان را هم زالو ندانیم.»

اخبار سیاسی – آفتاب یزد

واژه های کلیدی: ایران | اصولگرا | حسن روحانی | رقیب روحانی | سرمایه گذاری | شبکه های اجتماعی | نامزد ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs